Nytt år och nya mål.

Ja nu är det ett nytt år så nu är det dags för att skaffa nya mål.
Jag har två mål detta år och dem ska nås innan första halvåret är slut.

Nr1: Gifta mig den 15 maj.

Nr2: Gå ner 10 kilo tills den 15 maj. Möjligt? Hmm vi får väl se.

Jag har varit jätteduktig de sista fyra månaderna på 2009 och tränat tre gånger i veckan på Friskis & Svettis. Jag har missat en träning och det var när jag var på Gekås. Jag tycker det är så himla kul och skönt att träna så det ska jag fortsätta med så länge jag orkar och vill. Jag blir sur om jag inte hinner träna. Ja jag vet Magdalena, jag kanske är en träningsnarkoman. Hellre det än att vara det jag varit tidigare.

Jag har även varit duktig och hållit mig ifrån godis och fikabröd på vardagarna, bara sånt på helgerna. Men tyvärr så har jag ätit lite väl mycket sånt under jul och nyår. Det har varit en låååång helg. Harkel! Men jag tyckte att jag fick unna mig det med tanke på att jag har gått ner i vikt och ökat med två kilo i muskelmassa.
Att gå upp två kilo i muskler på bara fyra månader är en grym prestation enligt min dietist. En elitidrottsman går upp två kilo på ett år. Så vad har jag gjort kan jag undra.

Så nu är tanken att jag ska fortsätta att göra som jag gjort tidigare dvs;
fortsätta träna och bara äta snask och sånt på helgerna men till en viss mängd.
Ska även försöka dra ner på kolhydraterna en aning och äta mer sallad istället.
Jag hoppas verkligen att detta ska funka. Hoppas hoppas.
Så bjuder ni in mig på en fika, köp nåt fikabröd jag inte gillar:)

Har DU något eller några mål detta år? 


Kommentarer
Postat av: Karin

Inga mål för min del, förutom mindre mål mat och mer nyttigt kanske. :-)



Ser fram emot maj nu, har en känsla av att det kommer att gå sjukt fort.

2010-01-04 @ 15:10:07
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Susanne - i huvudet på en tvåbarnsmorsa

Du är jätteduktig - jag hejar på för fullt!

2010-01-04 @ 20:45:05
URL: http://yssasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0