Intervju, bio, släktkalas och tre strömavbrott

Intervjuen gick väl sisådär. Jag fick hjärnsläpp och visste inte vad jag skulle svara på deras frågor. Så det kändes inte bra när jag gick därifrån, förhoppningsvis tyckte dem tvärtom. Killen jag kommer att jobba med om jag får jobbet sa att han skulle ringa mig under fredagen så jag fick ett snabbt svar.
Fredagen kom och jag väntade och väntade och väntade men ingen ringde. Kvart i fyra ringer jag till honom. Han svarar då att han har haft så mycket att göra hela dagen så han har inte haft tid att tänka. Men han sa att han skulle ringa på tisdag och ge mig ett svar.
Det är nämligen så att det står mellan mig och en annan tjej. Den tjejen har tydligen jobbat där tidigare men gjorde inget bra jobb. Så nu är det bara att hoppas men min känsla säger att det inte blir något.

Igår var jag på bio med Karin och såg Snabba Cash. En mycket bra film som verkligen är värd att se.
Vi träffades en stund innan och åt lite mat, vi hann till och med en kaffe på Waynes. Vi hade jätte trevligt med mycket skratt och minnen. Tack Karin!

Idag har det varit fullt ös. Jag var och tränade kl:9, sen till Maxi för att handla tårta och kakor till Mejas släktkalas. Väl hemma så möts jag av strömavbrott i hela huset. Andra avbrottet på 12 timmar. Härligt, jag som skulle duscha(inget varmvatten), koka kaffe och tevatten(till kalaset) och diska lite. Till slut kom strömmen tillbaka. Jag hann koka kaffet men när det precis var klart så försvann strömmen igen. Men NEJ tevattnet hade jag glömt.
Och nu kom gästerna. Svinkallt och mörkt i hela huset bjöd vi in till kalas.
Efter ca en timme kom strömmen tillbaka igen och har inte försvunnit ännu, men jag väntar bara på ett till avbrott.
Vi hade iallafall trevligt, Meja var nöjd med alla fina presenter som hon fick.

Nu sitter jag här vid datorn helt själv. Barnen sover och Ronnie är på bio med Jimmy och Ingela och ser Snabba Cash. Nu ska jag äta en bit tårta och titta klart på Melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för sällskapet både före, under och efter bion! För att du lyssnar... :-)

Stor kram från mig! Och du, jag håller tummarna stenhårt.

2010-02-07 @ 20:30:39
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Susanne - i huvudet på en tvåbarnsmorsa

Åh, jag hoppas verkligen du får jobbet!!!!

2010-02-07 @ 22:00:34
URL: http://yssasblogg.blogspot.com/
Postat av: Rebeccas.se

Jobbigt med strömavbrott! Håller tummarna för att du får jobbet!

2010-02-08 @ 21:39:02
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0