Hur gick det?

I tisdags var jag på en arbetsintervju. Den gick bra tycker jag. Jobbet verkar vara ganska kul och varierande.
Tyvärr fanns det en nackdel, dem har inget som heter flex(jobba lite extra länge en dag och gå tidigare den andra tex.) Receptionen måste vara bemanad mellan 8-17 och då ska även jag jobba. Detta innebär att jag aldrig kommer att kunna lämna eller hämta mina barn hos dagmamman vilket är för mig ganska viktigt och mysigt. Ronnie får ta hela den biten själv och det funkar ett tag men han har ju också ett jobb att ta hänsyn till.
Eller så kanske jag vill gå tidigare för att göra några ärrenden osv men det går inte.

Många tänker kanske att jag ska vara glad för att jag har chansen att få detta jobb och det är jag verkligen. men det ska ju funka för mig och min familj också. Jag har en resväg på cirka 45-60min, vilket betyder att jag åker hemifrån 7 och kommer hem 18. Jag får ju ingen tid alls med barnen.

Jag ringde och pratade med hon som är ansvarig över denna tjänst och hon menade på att om jag behöver gå tidigare för att dagmamman har nåt evenemang så är det ok att gå, men inte varje vecka. Vill jag gå hem tidigare en fredag så går det eventuellt att lösa om VD tycker det är ok.
Men jag känner att jag vill ha den friheten och möjligheten att kunna välja det själv.

Hur som helst så ska jag provjobba där på onsdag och torsdag, fyra timmar varje dag. Då kan jag fråga Ida som jobbar i receptionen just nu och se vad hon har att säga om mina frågetecken.

Fortsättning följer............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0