Klänning och fotograf klar.

I lördags tog jag med mina tärnor Linda och Becca till stan för att gå på brudklänningjakt. Tanken var att jag bara skulle titta runt och se vad som erbjöds, absolut inte handla någon ännu. Ingela hade rekommenderat en brudbutik som ligger på Blekingegatan på söder, men tyvärr hade dem inte det jag ville ha.

Så vi åkte vidare till S:t Eriksplan. Där skulle det finnas två brudbutiker men en hade stängt igen så då var det bara Lillys kvar. Vi gick in och det fanns en hel uppsjö av klänningar. Vi hittade några klänningar och även hon som äger butiken hjälpte till att hitta några.

Sen var det dags att hoppa in i ett gigantiskt provrum och påbörja av och påklädningen. Jag började med en klänning som både Linda och Becca  vart totalt sålda på, men jag var tveksam. Så jag fortsatte och provade de resterande klänningarna men ingen var sådär WOW. Efter lite tjat från tärnorna om att jag skulle prova den första igen så gjorde jag det. Helt plötsligt händer det!!!!
JAG VART KÄR!
Den var så fin,  och självklart var jag så fin i den. Att jag inte såg det första gången jag provade den. Inte så konstigt kanske, det var ju faktiskt första gången jag provade en brudklänning.

Hon som äger butiken kommer lägligt in och säger att hon vill ha 3500:- för den, tidigare pris 5900:-. Men säger hon, om du tar den du har på dig, alltså den som har hängt i butiken så får du köpa den för 3000:-. Vi granskade klänningen och vi hittade inget fel på den, jag bad att få hänga undan den tills på torsdag och det var inga problem.
Så på torsdag far jag och mamma in dit och köper klänningen. Självklart vill jag prova den igen:)

Tänk att jag hittade en klänning så fort och framförallt att det vart det FÖRSTA jag provade. Nu är det bara skor och en underkjol som fattas.

Tack Linda och Becca för att ni var mitt stöd i lördags och tack för alla goda råd.

Vi har även lyckats få tag på en fotograf. Ronnies ena arbetskollega jobbar på fritiden som bröllopsfotograf och han vill jättegärna fota vårat. Billig var han också så det är inte helt fel.

(Eftersom min blivande man läser min blogg så kan jag inte lägga ut någon bild på klänningen, jag vill inte att han ska se den innan bröllopsdagen.)

So long!
  

Kommentarer
Postat av: Karin

Men aaaahhhhh, vad trist, jag ville ju se den!!!

2009-11-30 @ 20:22:39
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Mikaela

Grattis! Visst är det något alldeles speciellt när det klickar sådär för en klänning?! Man vill bara prova den igen och igen och igen :)

2009-12-01 @ 22:07:02
Postat av: Jenny

Karin: Och jag vill ju visa den men tyvärr går det ej.

Mikaela: Ja det är en otrolig känsla. Om jag ska prova den så måste jag ha hjälp så det kan jag ju glömma.:(

2009-12-04 @ 12:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0