Jäkla skavsår

Häromdagen var jag på en långpromenad med en kompis.
Jag tar på mina nya skor som jag tänkte att jag kunde gå in när jag ändå skulle ut och gå. Jäklar vilken tabbe. Under promisen så kände jag att jag sakta men säkert började få skavsår men jag gick ändå. När vi kommit tillbaka till bilarna så tog jag av mig skorna och min stackars lilltå var helt förstörd. HELA tån var helt uppfläckt, all hud var borta. På med plåster och åkte därifrån.
Igår var det dax för några ärrenden. På med plåster igen, strumpor, skor och iväg. (OBS inte samma skor som på promisen utan lite större.) Jag kunde knappt gå för det gjorde så ont i tån.
När jag väl kom hem så såg tån 100 gånger värre ut, den var svullen och det värkte nåt fruktansvärt. Jag har baddat och baddat med asolsprit både igår och idag, vad mer kan man göra!?
Som läget är nu så får jag inte på mig några skor i huvudtaget. Jag hoppas verkligen att tån är bättre tills på söndag för då ska vi iväg på en del roliga saker.
AJAJ ONT ONT!


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ajajaj... Lufta så mkt som möjligt så läker det fortare. Men att gå långpromenad i nya skor var inte så smart, ärlig talat ;-)

2009-05-29 @ 21:37:27
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Karin

Jag gick långpromenad med ett par gamla skor som jag aldrig fått skavsår av... och fick jätteblåsor. Compeed är ju jättebra så dem kan jag rekommendera. Annars är det bäst att lufta och verkligen inte ha skor som klämmer åt. Mina har precis läkt men jag ska kasta de gamla pjucken så jag inte gör samma misstag igen.

2009-05-31 @ 21:27:11
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Rebecca

Usch, skavsår är inte att leka med!

2009-05-31 @ 22:25:56
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0