Läkaren och dietisten

Igår ringde min läkare äntligen. Hon skulle höra av sig så fort hon fått svaren från gastron. Hon sa att svaren bara var positiva vilket jag redan visste. Så diagnosen är Magkatarr vilket jag också redan visste. Hon sa som hon gjorde sist, att jag måste äta skonsam kost för magen, sova och inte stressa. Hon skrev ut mer Omeprazol som jag ska äta i en månad och förhoppningvis ska jag vara frisk då om jag sköter mig, enligt henne. Känner jag fortfarande av katarren när tabletterna är slut så ska jag återkomma och nya tabletter skrivs ut.
Jag frågade henne om det fanns någon dietist på VC som jag kunde kontakta för att få tips om skonsam "katarrmat", och det fanns det.
Imorse ringde jag till dietisten och hon ville hjälpa mig, så på måndag ska jag dit. Hoppas att hon har en massa bra idèer, det är det sista jag har just nu. Jag ser verkligen fram emot att träffa henne för jag är i stort behov av hjälp.

Vet du med dig att du har nåt bra recept och vill dela med dig till mig så blir jag jätteglad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0