Dietisten.

I måndags var jag hos dietisten. Hon frågade mig en massa frågor om hur mitt matintag ser ut under en dag och vad jag tror är den utlösande faktor till mina "anfall". Efter ett gäng frågor så såg hon en röd tråd: SALT. När jag har fått mina anfall så har jag oftast ätit mat med mycket salt i.

Om jag vill bli frisk från magkatarren så ska jag utesluta allt som har med salt att göra,  jag ska även bara äta kokt mat fram tills nästa möte som är den 25 mars. På vårat möte så ska vi utvärdera hur jag mått under de här två veckorna och därefter får vi se om jag ska fortsätta med min diet.

Nu har det gått tre dagar och jag tycker att jag mår bättre, tänk va kokt mat och inget salt kan göra susen.

Dietisten var riktigt duktig och hon ville verkligen hjälpa mig. Jag är så glad att jag kom i kontakt med henne.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Skönt att du mår bättre!! Hoppas det håller i sig.

2009-03-11 @ 20:40:21
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Karin

Jag håller tummarna att det håller i sig!

2009-03-11 @ 20:59:18
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Rebecca

Vad härligt att du redan mår bättre! När du sedan börjar med salt lite smått så rekommenderar jag Seltin, använder bara det. Innehåller 50% mindre natrium men smakar likadant, så använder man det kan man i princip säga att man minskar saltet man själv tillsätter med 50%. Rätt bra för att inte göra nåt.

2009-03-11 @ 22:08:05
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0