Skyndar långsamt

Ja det är precis det jag gör med min vikt, skyndar långsamt.
Jag har som jag skrivit tidigare tränat och ändrat min diet i några månader.  Jag har kört ett träningspass på 30 minuter tre gånger i veckan och jag har även gått på promenader i ca 1 timme ca tre gånger i veckan plus att jag äter mycket sundare. 
Bara det här har gjort att jag har tappat 8.4 kilo och 14cm runt midjan. Jag har 3.6kilo kvar till mitt mål som jag vill nå till slutet av juni men det kan bli svårt. Nu kämpar jag på och hoppas att jag når mitt mål snart.

I fredags var jag hos min dietist och hon vart riktigt imponerad. Jag hade ökat i muskelmassa(vilket är bra) och samtidigt gått ner i vikt. Hon sa att det är väldigt sällan nåt sånt händer och hon hade aldrig haft nån patient som gjort det. Oftast när man ökar i muskelmassa så står man antinge still eller går upp i vikt. Men på nåt konstigt sätt så lyckades jag med det omvända.

Jag är riktigt nöjd med mitt resultat men jag har som sagt en bit kvar. Att komma i sina gamla kläder som legat i garderoben i x antal år är en grym motivation att fortsätta.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ohh vad du är duktig! Härligt att se resultat :) Go girl!

2009-06-29 @ 09:18:20
Postat av: Ingela

Du är såsjukt duktig!!! Är så stolt över dig!

2009-06-29 @ 20:52:43
Postat av: Karin

Riktigt bra, man ska ta det lugnt! Undrar hur det kommer sluta om du fortsätter så här bra... S

2009-06-30 @ 11:32:11
URL: http://www.bengalning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0