Semester?!

Nu har vi haft fyra veckors semester men jag vet inte om man ska kalla det semester. Jag tycker att semester symboliserar lugn och ro men det är de sista vi haft det.

Vi har åkt fram och tillbaka till sjukhuset för att hälsa på min pappa som opererade sig för lite drygt två veckor sedan. När han vart utskriven så har vi hälsat på hemma hos honom istället.

I måndags efter mitt uteblivna läkarbesök så åkte jag, Ronnie och Ingela till Ikea och handlade en ny byrå till Wiggo och lite småsaker ner till tvättstugan.

I tisdags kommer jag inte ihåg vad vi gjorde.

I onsdags körde vi min pappa till VC för han skulle ta bort några stygn och sen bjöds det på fika.
Efter det åkte vi och tittade på en ny bil, Volvo V50. Vi har inte bestämt oss ännu om vi ska slå till. Vi har aldrig haft en helt ny bil, eller jo, om man räknar Ronnies jobb-bil, men det är ju inte vår egna om man säger så. Vi måste iallafall bestämma oss under veckan som kommer för att få den levererad till början på oktober.
På kvällen kom Fam Becca över på en fika. Som vanligt hade vi det trevligt med en massa babbel och skratt.

I torsdags var vi ute på Ronnies syster land i skärgårn. Vilket grymt ställe dem har och va fint dem har fått det. Dem har tokrenoverat både inne och ute. Det är som att man kommer utomlands när man kommer dit. Dem bjöd på lunch, fika, middag och en båttur. Det vart en heldag där, barnen var så trötta att dem somnade i bilen på väg hem.

I fredags var jag och Wiggo hemma hos Fam Magdis - Micke som jobbade. Wiggo och Max var ute en stund på gården men efter lunchen var dem inne och lekte och denna gång gick det ganska bra. Annars kan dem två kivas en del. Melvin var glad och skrattade i stort sett hela tiden förutom när Magdalena skulle äta. Vad annars, han är ju bebis:).
Vid 15:00 kom Ronnie och Meja och att hämta oss och då åkte vi till Farsta centrum. Det var Wiggos tur att klippa sig. Han har tjatat hela veckan om att han vill åka till sin frisör och klippa sig så det var bara att boka en tid så hans önskan gick i uppfyllelse. Fin vart han också.

I går fick vi finbesök av Wiggos gudmor Linda. Vi ses inte så ofta men när vi väl ses så har vi superduper trevligt. Dock vill Wiggo ha Linda lite för sig själv så vi får passa på att prata när Wiggo är upptagen med annat. Han älskar verkligen sin gudmor, en bättre gudmor till Wiggo finns inte.
Jag och Linda smet iväg en stund till Haninge centrum för lite shopping. Jag hittade faktiskt lite saker till mig på rean och det var inte heller helt fel att jag fick halva priset på reapriset. Tack för det Kappahl.
Linda stannade på middag och även på lite lördagsmys/godis.

Idag har vi varit i skärholmen och handlat lite mer på Kappahl rean. Kläder som barnen kan ha i höst och vinter.
När vi kom hem så började vi att rensa i källaren. Herregud va skräp man samlar på sig under åren. Vi är inte ens halvvägs med rensningen och ändå är nästan halva släpvagnen full.

Imorgon åker vi på en dagskryssning med Fam Becca och Fam Carro. Det ska bli skoj, hela konferansavdelningen har dem gjort om till ett stort lekrum så det finns en massa bus för barnen. Resan kostar 25:-per person, barn under 12år reser gratis. Så har ni inget att göra på semestern boka en dagskryssning hos Viking Line. Ni har hela augusti på er. Sen är det som vanligt.

Full fart, full fräs. Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, semestern blir alltid fullspäckad, trots att man inte ens har planerat in något. Hur lyckas man med det?

Hoppas att ni har trevligt på kryssningen! :-)

2009-07-27 @ 12:42:52
URL: http://www.bengalning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0