En massa minus till VC igen

Idag hade jag en inbokad läkartid på vårdcentralen kl :13:00. En ganska viktig läkartid. Jag kommer dit runt 12:50 och anmäler mig i receptionen. Tjejen som sitter där ser ut som ett frågetecken och säger:

T: Men den läkaren har ju semester, va konstigt att du har fått en kallelse. Är det verkligen hon du ska träffa?
J: Ja det står i kallelsen iallafall.
T: Okej, jag ska se om jag hittar dig. Två sekunder bara.

Det tog ett tag och helt plötsligt så säger hon:

T: Nu hittade jag dig men va konstigt, läkaren har bara dig inbokad idag sen är det tomt i hennes besökslista.
J: Men hur kommer det sig att det är så, är hon verkligen här?
T: Jo hon måste vara här om hon har bokat in dig så gå och sätt dig i väntrummet så ropar hon snart på dig.

Jag gick och satte mig och väntade, och väntade. Klockan vart tio över ett. Jag tyckte det var lite konstigt att hon inte kommit ännu om hon bara hade mig inbokad, för då borde hon vara i tid. När klockan vart tjugo över så gick jag tillbaka till tjejen i receptionen och sa:

J: Jag tvivlar på att hon är här, hon har ännu inte kommit.
T: Nej hon är inte här, hon är tydligen sjuk.
J: Är hon sjuk nu istället?

Precis då kommer en annan som jobbar på VC och börjar prata med mig. Hon ursäktade att ingen ringt mig och meddelat detta men va f-n hjälper det mig. Jag har alltså sumpat en dag pga av ett läkarbesök som inte blev av.

Ååå va arg jag var när jag gick därifrån. Varför drabbas alltid jag av konstigheter på VC. Mycket märkligt!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Men fy vilken dålig stil!!!

2009-07-21 @ 19:35:09
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Susanne

Näe, vad surt!!! Förstår att du blev förbannad! morrar lite extra

2009-07-21 @ 22:29:29
URL: http://yssasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0