Nu är jag riktigt trött på den här skiten

Som ni vet så har vi varit ganska mycket sjuka de sista månaderna och så har det även fortsatt. I måndags efter lunch vart Wiggo väldigt lös i magen. Han hade inte ont någon annanstans. Han var på toa sex gånger efter varandra. Det lugnade ner sig men efter melliset så satte det igång igen. Sen var det lugnt fram tills tisdag morgon, efter det var det lugnt tills onsdag morgon och då fick jag nog. Då har han alltså varit lös i magen i tre dagar och han har slutat att äta. Jag ringer vårdcentralen men där kunde dem inte göra nåt för det var säkert bara förkylningen som satt sig i magen. Återkom på fredag om det ej blivit bättre och ge honom stoppande föda får jag till svars. Men hur lätt är det om han inte äter. Så fort han äter så får han kväljningar. Okej vi försökte med diverse stoppande föda men inget fick han i sig. Igår torsdag var det lugnt. Inget nummer 2 besök alls. Bra tänkte jag, nu är det över. Han fick till och med i sig fyra Mcnuggets från Mcdonalds. Klockan 7 imorse vart vi väckta av Wiggo som var tvungen att göra nummer2. Och det var bara som vatten. Han var på toa 6 gånger och samma resultat. Nu fick jag ännu mer nog och ringer VC igen. Den här gången får jag en tid iallafall. 40 minuter senare befinner sig jag och Wiggo på VC. Där tittade läkaren på honom, han fick ta ett blodprov och till sist fick han sin dom. Han har öroninflammation på vänstra örat och ibland kan magen bli väldigt känslig av det. Det konstiga är att Wiggo inte har klagat på att han har ont i örat i huvudtaget. Att han inte åt tyckte läkaren var konstigt, men fortsätt med stoppande föda var läkarens svar. Men hallå vi får inte i honom nåt. Det är en kamp varje gång man tar fram nån mat.
Vi fick droppar som vi ska droppa i Wiggos öra så förhoppningvis är det här över snart.

Under de här fem dagarna så har Wiggo gått ner 1½ kilo. Han försvinner. Vi har gett honom allt som vi vet att han gillar men helt plötsligt så är det inte alls gott. Fy fan va jobbigt det är att se sitt barn vara så här sjuk. Han är dock hyvsat pigg men det är inte den glada spralliga Wiggo längre. 
 
Nu är jag så jäkla less på sjukdomar. Kan dem inte bara försvinna.
Till råga på allt så har Ronnie fått tillbaka sin halsfluss också. Som pricken över i:et

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Nämen stackarn :-( Vilken otur ni verkar ha på VC, att de aldrig tar er på allvar! Konstigt med magsjuka som håller i sig så länge...

2009-01-09 @ 22:31:55
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Linda S

Stackars lilla plutten och skitjobbigt för dig men hoppas det blir bättre nu när ni vet var det är.



Kram & puss

2009-01-10 @ 11:41:35
Postat av: Sanna

Hoppas att Wiggo redan nu mår bättre! Det är verkligen jättejobbigt när ens små hjärtan inte mår bra.. KRAM KRAM

2009-01-10 @ 22:28:56
URL: http://sanna1981.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0