Spårvagnsmuseet

Idag åkte jag, Wiggo, Carro, John, Ulrika, Kajsa, en till mamma som jag glömt namnet på och hennes son Adrian till Spårvagnsmuseet. Vi åkte tunnelbana från Skarpnäck (där de andra bor) till Skanstull, sen buss till museet. Bara den resan var spännande i sig för barnen.
Väl inne på museet så sprang barnen runt överallt och skulle titta på allt samtidigt. Wiggo hittade en hörna där det var en stol med en skärm framför och där fick man "köra" en tunnelbana. Ingen annan fick prova, jag fick nästan bära honom därifrån. Efter en stund så var det dax för att åka minitåget. En kort men spännande tur, resan tog max 5 minuter.
Vi köpte lunch i Cafèt som fanns där, tyvärr inte så billigt. Efter lite mat i magen så var det full rulle igen. Efter ca två timmar gav vi upp och åkte hem.
Jag rekommenderar verkligen ett besök på museet för alla er som ej varit där. Barnen har hur kul som helst, även föräldrarna. Det kostar endast 30:- för vuxna, gratis för barn. Ett tips är att ta med matsäck då cafèt var lite dyrt. 
Wiggos favoritplats
Kommer ni ihåg denna buss? Här fick man gå ner & titta hur det såg ut undertill.
Minitåget
Wiggo väntar på att tåget ska åka.
Wiggo mekar med en tunnelbana.  

Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Vad roligt! Nästa gång följer vi med!

2009-02-08 @ 21:32:53
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Magdalena

Vad roligt Wiggo verkar haft det! Det är så härligt att se sitt barn bli så glad av nånting :-)

2009-02-09 @ 11:05:22
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0