Bvc och en tråkig nyhet

Idag var det dax för Mejas 1 års kontroll på BVC. Hon väger nu 9440gr och är 77cm lång. Denna gång var det även sprutdax. Stackars liten, vart så ledsen när hon fick sticken i benen att hon nästan var otröstlig. Hela dagen har hon varit öm och svullen på benen och nu på kvällen fick hon feber. Hoppas det blir bättre imorgon.

Sen fick vi en tråkig nyhet. Barnens BVC-tant ska gå i förtidspension till sommaren. Så fruktansvärt tråkigt, det känns verkligen sorgligt. Hon hjälpte oss väldigt väldigt mycket under tiden när jag hade min förlossningsdepression. Hon lyssnade, gav mig tips, lugnade mig och var där om jag behövde prata eller gråta. Hon pratade även mycket med Ronnie, frågade hur han mådde och hur han kände när jag var så dålig. När Meja föddes pratade hon mycket med oss även fast jag mådde bra(ej dep). Hur många BVC-tanter gör det?! Vi fick en otrolig kontakt och har det fortfarande, vi kommer verkligen att sakna henne.


Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Hoppas Meja piggar på sig snart, och vad tråkigt med BVC tanten!

2009-02-02 @ 21:48:27
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0