Allergi

Idag har Ronnie varit på vårdcentralen och tagit allergiprover. Det är nämligen som så att när vi har varit hemma hos min mamma som har en hund, så har han börjat nysa, snora och klia i hals och ögon. Jag har sagt till Ronnie att gå och kolla upp om det är allergi för visst låter det som det.
Förra veckan bokade JAG en tid åt honom(eftersom han aldrig gjorde det) och den var som sagt idag.
Han kom hem och visst är han allergisk mot hund OCH katt. Dessvärre hade läkaren gått hem innan proverna var klara så han måste ringa och prata med läkaren imorgon och se vad han ska göra.

Vi som hade tänkt att sova hos mamma från den 23 till julafton, nu kanske det inte går:(


Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Stackars Rontan. Men kan han inte ta Tavegyl eller nåt?

2009-12-16 @ 15:04:47
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Karin

Det måste ju finnas någon slags allergimedicin som han kan ta vid behov, liksom. Annars kommer ni ju aldrig kunna komma ut hit heller med alla dessa pälskräk vi har här.

Stackars Ronnie... :-(

2009-12-16 @ 19:43:13
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Linda S

Allergitabletter funkar oftast kanon.

2009-12-16 @ 19:59:17
Postat av: Magdalena

Tänkte precis som de andra tipsa om att han kan ta tabletter innan. Vi pratade ju om detta idag, men jag kom av mig :-S Micke är superallergisk mot katt, men för honom funkar det att han tar loratadin som finns receptfritt, innan han åker hem till Susanne med fam. Läkarn har säkert också koll på detta.

2009-12-16 @ 20:45:45
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0