Wiggo till VC

Idag fick jag en tid på vårdcentralen för Wiggo. Så jag hoppades verkligen att jag skulle få svar på mina frågor. Men tji fick jag. Det enda läkaren sa var att dom kunde inget göra utan att det var bara att vänta och se om han blir svullen igen och då åka in till akuten. Varpå jag säger att man måste ju kunna göra ett test och se om det är nötallergi. Det tyckte läkaren var onödigt eftersom Wiggo ätit nötter tidigare och inte reagerat så han är troligtvis inte allergisk mot nötter. En annan sak som gör mig irriterad är att läkaren inte ens tittade på Wiggo, visst svullnade har gått ner men hon kan väl titta och känna på honom och säga nåt .
Sen har jag lärt mig att man kan bli allergisk mot det mesta närsomhelst även om man kunnat äta det tidigare.
Jag tror att vissa av läkaren på vår vårdcentralen ska gå om läkarskolan. Dom är inte ett dugg proffsiga och kunniga.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Att jobba på VC är inte speciellt populärt bland läkare, så de som jobbar där är ofta omotiverade typer som inte lyckats få nåt "bättre" jobb.

2008-09-29 @ 17:41:26
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Rebeccas.se

Jaadu, vad ska jag säga? Det förvånar mig tyvärr inte! Om jag var du skulle jag ringa dit igen, berätta att du är missnöjd och begära ett pricktest för specifikt nötter och soja.

2008-09-29 @ 17:46:52
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Jenny

Magdalena: Det är ju jättesynd för snart lär dom inte ha några patienter kvar så som dom behandlar oss.



Rebecca: Jag ska ringa till Huddinge sjukhus och prata med dom på allergiavd och be att få komma dit istället.

2008-09-29 @ 19:27:48
URL: http://daysofjenny.blogg.se/
Postat av: Linda

F...n va irriterande, hur svårt kan det va att ta ett test???

2008-09-30 @ 21:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0