Vilken skillnad

Igår var vi och tittade på en bil som vi sett på Blocket. Den såg jättefin ut på bilden och det var den även live om man inte började titta närmare på den. Killen visade några småfel han visste fanns på bilen. Och det var inga fel man behövde direkt tänka på. Nåväl, Ronnie började titta på den och fel efter fel dök upp tex:
*Halva bilen var omlackad
*Det fanns inget gummi kvar på mitten av bakdäcken, vilket är lite konstigt och farligt.(Däcken kan explodera)
*Lyserna bak var trasiga
*Bagageluckan gick inte att öppna utan att den tog i i höger bakskärmkant
*Sist men inte minst, hela bilen var totalt sne för att den varit krockad tidigare.

Allt detta hade säljaren inte en aning om. Han hade köpt bilen i april och anmärkt då att bagageluckan var lite svår att öppna. Varpå han fått till svar att det är bara lite fix som behövdes så funkar den sen. 

Idag var Ronnie och tittade på en annan bil. Säljaren till denna bil hade fotat höger bak där en lite buckla fanns. Ronnie pratade även med killen innan och killen sa att bilen var fin. Men eller hur. När Ronnie kom dit så visade det sig att bilen var ett vrak. Den var krockade och behövdes en total makeover för att bli en bil igen. Då undrar jag hur killen kan få bilen till att vara fin. 

Dit jag vill komma med detta är att vissa människor är verkligen okunnig och omedvetna när det gäller bilar. Som han igår, han vart lessen och kände sig säkert lurad av den förra ägaren och visste inte riktigt hur han skulle gå till väga nu. 
Och killen idag var ju så medveten om att bilen var i så dåligt skick och ändå så säger han att den är fin.
Det läskiga är att jag hade säkert gått på samma nit som den första killen om jag inte hade Ronnie. Jag lovar att jag är glad att Ronnie är en bilnörd. 



Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ja, det finns många fula fiskar därute... Jag hade själv gått på vad som helst, så jag är oxå jätteglad som har Micke! Tänk vad mycket pengar vi har sparat genom åren på att han mekar själv.

2008-09-24 @ 09:34:00
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0