Nötallergi?

Idag när vi hade varit på Ica Maxi så tog vi en sväng med bilen. Klockan var då runt 17. Vi festade till med en chokladkaka med nötter i.( Euroshoppers) Wiggo fick smaka några bitar. Nötter har han ju ätit förr. Senare på kvällen kom Becca med familj hit. Vid 19:30 säger Becca att hon tycker Wiggo ser svullen ut mellan ögonen. Och det var han. Helt plötsligt så var han svullen. Men för övrigt mådde han bra. Jag ringer till sjukrådgivningen som tycker att jag ska ringa närakuten för hon tyckte det lät som allergi. Ringer närakuten som säger samma sak. Hon tyckte att vi skulle komma dit så en läkare får titta på det. Vi får en tid 20:45. Snälla Becca följde med som moralisk stöd. Ronnie stannade hemma med en trött Meja.
Läkaren tittade och kände men trodde inte att det var nån allergi för då borde han ha fått utslag och klåda. Wiggo fick ta ett blodprov (stick in fingret) för att se om han hade nån infektion vilket han inte hade. Läkaren visste inte vad det kunde vara. Så han tyckte att vi skulle se hur natten artade sig. Han fick dricka Tavegyl, vilket jag inte trodde att han skulle dricka för han gillar inte alls sånt. Men allt gick ner. Sen var det tack och hej.
Läkaren rekommenderade oss att inte låta Wiggo sova själv i natt, ifall det kommer en reaktion i natt. Det roliga var att Ronnie och Wiggo hade tidigare idag bestämt att dom skulle sova på golvet i Wiggos rum inatt. Så på så sätt passade det ju bra. Nu håller jag tummarna att det inte är nåt allvarligt. Men vilken pärs.
Wiggo var så himla duktig hos läkaren. Lyssnade och satt still vilket en snart treåring nästan aldrig gör. Stolt mamma! Tack Becca för att du följde med.

Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Självklart följde jag med! Jag tror säkert det kommer vara lugnt nu! Hoppas ni får sova!



Kramar

2008-09-27 @ 22:54:58
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Magdalena

Läskigt! Låter som en mycket konstigt allergisk reaktion... Kanske var det nån typ av bett? Hoppas det lagt sig nu iaf.

2008-09-28 @ 11:22:01
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0