Remiss eller blodprov?

Idag ringde jag till huddinge sjukhus och pratade med en tjej på allergiavdelningen ang Wiggos plötsliga svullnad häromdagen. Jag berättade hur det gått till, vad vi gjorde och om vårdcentralbesöket. Hon vart väldigt förvånad över  läkarens (Vc) beteende. Läkaren skulle ha tagit ett blodprov och testat om det var nötter eller ev soja som gjorde att Wiggo reagerade som han gjorde. Hennes tips var att jag skulle ringa VC igen och be om ett blodprov alternativt en remiss till HS.
Så nu börjar vi om igen. Jag ringde Vc efter att jag pratat med HS. Sjuksystern jag pratade med där sa att det var väldigt lång väntetid på att få träffa en läkare. Men att hon skulle be den nonchalanta läkaren att ringa mig imorgon så kanske hon kan skriva ut en remiss utan att vi behöver ses igen. Hon träffade oss trots allt för bara en vecka sedan. Nu har jag iallafall HS på min sida så börjar läkaren tjavsa, då blir det krig.

Gladis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0