Wiggo hemma pga snökaoset

På måndagar har Wiggo och de andra barnen hos dagmamman jympa i en skola som ligger väldigt nära oss. Så jag lämna alltid Wiggo vid jympan runt 10 istället för 9 hemma hos dagmamman.
Idag ringde dagmamman och sa att det var kaos på gångvägarna så hon visste inte om hon skulle komma fram till jympan med vagnen och barnen men att hon iallafall skulle testa. Jag började klä på Wiggo och Meja. Och precis när jag satt Meja i vagnen( har ingen bil för tillfället så vi går till dagmamman) så ringer dagmamman och säger att hon kommer inte fram med vagnen. Okej, hur ska jag komma fram med min vagn tänkte jag. Ingen av oss kom nån vart helt enkelt. Så vi bestämde att Wiggo fick vara hemma idag för vem vet hur det ser ut på gångvägarna när det är dax att hämta Wiggo kl 14:00. Är det fortfarande lika kaotiskt imorgon så får Ronnie lämna Wiggo och jag får lösa hämtningen på nåt sätt.
Iallafall så stod jag där med en Meja som somnat i vagnen och en Wiggo som ville ut. Tyckte det kändes så trist att bara gå in igen när vi var redo för att vara ute. Dum som jag var så beslutade jag att en promenad runt kvarteret kan ju inte vara så jobbigt. Först biten var inte alls jobbig men till slut tog mjölksyran slut. Jag puttade på Mejas vagn och samtidigt drog jag Wiggo som satt på sin snowracer. En väldigt korkade idè. Jag vet inte alls hur jag kom på den. Hem kom vi till slut men herregud va slut jag var så jag gjorde nog rätt i att ha Wiggo hemma trots allt, en promenad till dagmamman hade varit en pina. 


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jadu, det låter jobbigt det där... Själv var jag smart nog att ta pulkan när jag hämtade Max från dagis idag =D

2008-11-24 @ 18:34:12
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0