Avundsjuk

Jag måste erkänna att jag är riktigt avundsjuk på folk som är ekonomisk oberoende. De som aldrig behöver tänka på att pengarna faktiskt kan ta slut en dag. Jag vill också kunna gå till en lyxig affär och lyxa till mig lite saker.Och slippa tänka att den här månaden kan vi inte unna oss så mycket annat än mat. Imorse tittade jag på Nyhetsmorgon där en kille som var it-konslut skulle skrapa triss. Programledaren Lasse frågade killen hur mycket man tjänar som it-konsult och han svarar att man tjänar väääldigt bra. Mer ville han inte säga. Och tror ni inte att han skrapar fram 25.000:- i månaden i 20 år, det blir lite drygt 6 miljoner. Visst är det kul för han och hans familj men varför är det ALLTID folk som redan har pengar eller den mycket äldre generationen som vinner på triss. Iofs är det inte bara triss utan alla slags spel/lotterier.
Hur ska man gå till väga för att vinna lite pengar?!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Fy vad orättvist!!!

2008-05-04 @ 22:26:00
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0