Påskhelgen

Jaha då börjar det nalkas påsk. För dom flesta familjerna så betyder det glädje, gemenskap och god mat.
Inte i vår familj tyvärr. Det verkar som alla i min familj har gett upp att fira påsk med just familjen. Jag sitter här och funderar varför det är så, känns så trist. Jag vill ju också ha glädjen, gemenskapen och den goda maten tillsammans med mina anhöriga. Framförallt så vill jag att mina barn ska få växa upp som jag gjorde när det gäller påsk, jul och midsommarfirande. Dvs med en massa påskägg, julklappar, dans runt midsommarstången och till sist men inte minst familjen. Men tyvärr kan jag inte ge mina barn detta för familjen är upptagna med annat och andra.
Så nu har jag och min bror bestämt att vi ska ha en mini-påskafton iaf. Och på måndag är vi hembjudna till Becca med fam för lilla påskafton. Det ska bli mys och riktigt trevligt.  Vem vet,  kanske två nya införda traditioner?!
Vad ska ni andra göra i påsk?

Kommentarer
Postat av: Rebeccas.se

Då är det bara att skapa nya traditioner! Och vem säger att familj innebär blodsband? Jag ser nog er mer som familj än många av mina riktiga släktingar.

2008-03-19 @ 16:52:52
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Magdalena

Trist =( Vi firar alltid bara på långfredagen med familjen. Men det är som Becca säger, det viktigaste är ju att man firar med människor man tycker om!

2008-03-19 @ 18:26:23
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0