Kan själv!

För ca 2 veckor sedan tyckte vi att det var dax för Wiggo att lära sig att somna själv på kvällen. Vi har alltid legat brevid honom tills han somnat. Största anledingen till detta är egentligen att jag kände lite panik inför nattningarna då Ronnie jobbar till 21. Vad gör jag om Wiggo är jobbig att somna och helt plötsligt börjar Meja skrika eller vill ha mat. Jag skulle bli jätte stressad och Wiggo skulle få vara uppe tills Ronnie kommit hem, vilket inte är bra. Första kvällen grät han så högt att grannen säkert hörde honom, han kom upp kanske tre-fyra gånger men sen somnade han efter ca 20 min. De andra kvällarna har det bara varit att lägga honom i sängen, pussa och krama honom och gå ut ur rummet. Inom 10 minuter har han somnat. Ikväll var första kvällen som jag var själv med barnen. Matade Meja och la henne i vaggan en stund innan det var dax för Wiggo att sova. Efter det la jag Wiggo precis som vanligt och han somnade återigen inom 10 min. Trodde inte att det skulle vara så lätt, men Wiggo kanske var redo för detta och han har ju blivit en stor kille nu när han är storebror.
Åå va jag älskar mina barn! Puss och kram!

                    


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Vad duktig han är Wiggo! Stora killen!

2008-03-03 @ 21:34:43
URL: http://www.magdis.se
Postat av: ingela

åååå vad jag saknar lilleman!!!! å är så nyfiken på lilltjejen!!! vi måste kunna ses snart!!!

massor kramar, din vän!

2008-03-03 @ 21:57:07
Postat av: Rebecca

Är grymt imponerad över hur duktig Wiggo är! Kan han inte smitta av sig lite på Alicia?

2008-03-03 @ 23:35:40
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Mikaela

Wow duktig kille!

2008-03-04 @ 12:16:38
URL: http://lillafamiljens.blogg.se
Postat av: Linda

Min gudson är helt enkelt FANTASTISKT DUKTIG!!!

2008-03-04 @ 18:52:44
Postat av: Susanne

Bravo Wiggo - stora killen ju!!!

2008-03-05 @ 21:45:38
URL: http://yssasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0