Ska Wiggo få....

sova på dagen eller ej? En mycket svår fråga. Det är nämligen såhär. Vissa dagar är han så trött på dagen att han inte kan hålla upp sina ögon och somnar sittandes. Det är klart att han får sova då en stund, ingen lång stund(Max 30min). När det är dax att väcka honom så blir det skrik och gråt för att han vill sova vidare, men han kan inte sova hur länge som helst heller. När kvällen kommer och han ska sova så vägrar han att somna. Det kan ta upp till två timmar att få honom att somna. Och även då är det skrik och gråt för att han inte vill sova. Sen finns det dom dagarna när han inte alls är trött på dagen och är vaken hela dagen och då tar det ca 10 min för att få honom att somna på kvällen.
Idag var det en trött-på-dagen-dag. Ronnie jobbade till 21, Wiggo sov en stund på dagen, pigg och glad efter det, dax för nattningen och han vägrade somna. Efter en timme blir Meja otålig och trött så jag måste ta hand om henne lite grann. Då blir Wiggo kinkig för att han inte får all min uppmärksamhet. Så där sitter jag med två barn som är kinkiga för att den ena inte vill sova men den andra vill det. Efter ca två timmars nattande kom Ronnie äntligen hem till kaoset och tog över Wiggo-nattningen så jag kunde mata och natta Meja, men hon var så trött att hon inte orkade äta.Stackarn.
Hade jag inte låtit Wiggo sovit på dagen så hade jag haft en sur, grinig och trött kille på dagen istället. Och en sån kille är inte alltid roligt att ha med att göra alla dagar. 
Vilket är bäst tror ni?


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Oj, vad svårt... Räcker det inte med vila på dagen då? Att bara varva ner framför TVn, eller med en bok? Kanske äta nåt litet? Annars tror jag ändå det är viktigast att han sover ordentligt på natten. Missar han 2 timmars sömn på kvällen pga 30 min sömn på dagen så blir det ju totalt sett mindre sömn.

2008-06-14 @ 15:09:50
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Rebecca

Ja det är ju svårt, men jag håller nog med Magdalena, nattsömnen är viktigast, särskilt i hans ålder. Det gäller ju att då istället hitta på sätt för att det inte ska bli så grinigt och jobbigt för dig då under eftermiddagen. Klurigt.

2008-06-15 @ 00:24:17
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Rebecca

Ja det är ju svårt, men jag håller nog med Magdalena, nattsömnen är viktigast, särskilt i hans ålder. Det gäller ju att då istället hitta på sätt för att det inte ska bli så grinigt och jobbigt för dig då under eftermiddagen. Klurigt.

2008-06-15 @ 00:24:29
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Magdalena

Du är utmanad! Se min blogg =D

2008-06-17 @ 09:56:10
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0