Midsommarafton, feber och fix

Igår var det midsommarafton. Ronnie jobbade mellan 9.30-14.15. (Typiskt)
När Wiggo sovit middag så tyckte jag att han var väldigt varm så jag tempade honom. Han hade 39.2 graders feber. Kändes väldigt bra att vi inte planerat in att åka hem till nån och fira midsommar.
Lagom till lunchen var klar så kom Ingela. Vi satte oss ner och åt. Efter lunchen vart Wiggo mycket piggare och kändes inte alls varm. Han sprang runt och levde rövare.(På kvällen vart han dålig igen med 39.3) 
När Ronnie kom hem så åkte jag och Ingela till Maxi och handlade lite gotti gott.
Resten av dagen gick i lugnets tecken. Vi åt god mat (grillad kycklingfile, färskpotatis och till sist cheesecake), lekte med barnen och hade det mys. Tills vaktbolaget ringer till Ronnie och säger att larmet gått på jobbet hans. Så det var bara för Ronnie att åka in dit och kolla felet. Då passade Ingela på att åka med honom in eftersom hon bor fem minuter från jobbet. 
Tack Ingela för igår. Hoppas att du inte var helt slut när du kom hem.

Idag har vi fixat och donat. Vi har städat Mejas rum som tyvärr alltid blir en lagerplats, klippt gräset mellan regnskurarna, handlat och till sist gjorde jag katrinplommonpurè till Meja eftersom hon har blivit lite hård i magen sen hon började med matpurèerna.
Wiggo mår bara bra idag. Pigg, glad och ingen feber så långt ögat kan nå.

Imorgon blir nog en till fixardag. Nu ska jag natta barn och sen mysa vid teven.

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Skönt att febern gick ner! Hoppas katrinplommonpurén hjälper!



Kramar

2008-06-22 @ 23:37:56
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0