Första mat-smakisen

Har gett Meja gröt i ca två veckor nu, men de senaste dagarna har hon inte alls velat ha. Tror hon har tröttnat på den. Så nu tyckte jag att det var dax för mat-smakisar. Med tanke på att Wiggo är ett burkbarn så har jag absolut ingen koll på hur man gör egna purèer. Säkert inget svårt. När jag har pratat med Becca om detta så har hon erbjudit sig att hjälpa mig att komma igång. Så igår ringde jag barnmatskocken Becca och bad henne komma hit idag och hjälpa mig. Och självklart gjorde hon det. Vi lyckades få ihop morotspurè, blomkålspurè, broccolipurè och potatis&palsternackspurè. Så nu har Meja lite att smaka. Slutade kockandet med att självaste huvudpersonen skulle smaka lite potatis&palsternackspurè. Och hon åt med god aptit. Det såg ut som hon gillade det. Så himla skoj.
Tack Becca för all din hjälp...

 Vad ska jag få nu?   Nu närmare det sig!

 Snart är det kört..     Hmm

 Det var ju gott......

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Varsågod! Var bara roligt! :)
Kramar

2008-06-02 @ 22:46:29
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Mikaela

Haha gud så söt hon är!

2008-06-02 @ 22:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0