En lång dag

På förmiddagen var jag Meja och Ingela på Willys i Sickla och handlade. Jag handlade en hel del varor till Meja.
Efter vi handlat klart så släppte vi av Ingela hemma hos henne och vi fortsatte vår färd till Becca och barnen. Där fick jag en smarrig makrillsallad till lunch.(Mums) Sen var det dax för barnmatslagning. Därav varorna till Meja.
Barnmatskocken Becca och jag började härja hej vilt i köket. Det skalades morötter och palsternacka, det skars kyckling, torsk och kött. Barnen fattade ingenting av vad vi gjorde tror jag för dom satt mest som frågetecken.
Men nu finns det massa mat i frysen till Meja. Det blidde:
Potatis, kött och grönsaker
Pasta, kyckling och grönsaker
Ris, torsk och grönsaker.
Självklart fick Meja provsmaka potatis, kött och grönsakspurèen. Åå hon gillade det. Hon satt till och med och smaskade. Känns så bra att vi kommit igång med maten med ett mål om dagen. Och att hon äter.
Det vart en väldigt lång eftermiddag så när vi var klara var det skönt att få sitta ner. Snälla Danne kom hem med mat till oss. Tack så mycket! Sen bjöd Becca på kaffe och chokladtårta och även den var smarrig.
När jag kom hem runt 20 så däckade jag. Vart så trött i kroppen och huvudet kändes så tungt och till slut kom frossan också. Väntar bara på att febern ska dyka upp. Ronnie har varit dålig med exakt samma symtom och med över 39 graders feber. Va underbart nu när Ronnies semester börjar närma sig.

Tack Becca för hjälpen. Både Meja och jag är väldigt tacksamma för din hjälp.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Varsågod, och tack själv för maten Tobias fick! Kul att Meja äter så duktigt!

2008-06-27 @ 22:21:27
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0