Hemma!!

Nu har vi landat på hemmaplan. Vi har haft en välbehövlig resa med gott sällskap som bestod av familjen Becca.
Vi har åkt bil, shoppat, besökt farbror doktor och tagit det lugnt. 
Vi har bott en natt på hotell i Jönköping, fyra nätter på Gekås Camping varav två i varsin husvagn och två i varsin stuga och två nätter på familjen Beccas landställe. Anledningen till att vi bodde på gekås camping var ju självklart att vi skulle handla på varuhuset Gekås, och det gjorde vi. Becca och jag var på varuhuset tre gånger. Flera tusenlappar fattigare men herregud vad vi har fått mycket för pengarna. Tex: vinterkläder, lite sommarkläder, underkläder, bilvårdssaker, hygienartiklar, haklappar, matskedar och massa massa mer.
Vi passade på att åka till Falkenberg. Ena gången var vi vid ett litet centrum som heter Fynda. Där finns en jätterolig butik med massa smått och gott. Som om vi inte fått nog av shopping redan. Tyvärr inträffade det en liten olycka så våra planer på att åka på marknad gick i krash. Iallafall för min lilla familj. Wiggo trillade och slog i sin haka i ett trasigt vasst betongfundament. Det vart ett djupt öppet sår som blödde massor. Så vi fick bege oss till farbror doktor. Som tur var så slapp Wiggo sy, istället lappade dom ihop det med tre små tejpremsor. Bara tanken på om han skulle få sy gjorde så mitt hjärta gick i tusen bitar så jag vart superlättad att han slapp det. Wiggo var hur duktig som helst, gjorde precis som doktorn sa att han skulle göra. Så som belöning fick han en glass efteråt.
Andra besöket i Falkenberg besökte vi Skrea strand. En grymt fin strand, synd bara att det alltid är dåligt väder när vi två familjer är där tillsammans. Jaja vi fick iallafall se stranden.
På familjens Beccas land tog vi det bara lugnt. Min bror kom ner dit också.
Igår ons åkte vi och badade på en liten fin sandstrand. Meja badade för första gången i sjön och hon verkade gilla det. Kul att nån av barnen gillar att bada ute, Wiggo är verkligen en badkruka.
Vi har haft det riktigt bra och mysig trots den lilla olyckan. Åtta dagar går fort när man har kul.
Bilder kommer imorgon (hoppas jag) nu ska jag gå och sova i min stora säng. Natti!


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ajdå... Stackars Wiggo =( Men skönt att det gick bra och endast kostade er en marknad ;-)

2008-07-26 @ 11:34:36
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Rebecca

Tack för mysig semester! :)

2008-07-28 @ 20:36:21
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0