Ny vagn

I fredags när vi var i Farsta så började jag fundera på hur sjutton jag ska klara av att ha en enkelvagn och en Wiggo på ståbräda när jag är i Farsta eller nån annanstans.Den idèn är nog bra när Wiggo orkar gå själv länge, nu gör han inte det.
Så på kvällen berättade jag detta för Ronnie och vi kom fram till att vi köper en begagnad syskonvagn.

Jag började leta förbrillt efter en bra och billig vagn.Hmm det fanns ju mest dyra och klumpiga vagnar.
Men helt plötsligt så ser jag en Carena Twin Buggy för 900:- , röd, beige och svart. Det är en likadan vagn som Rebecca har fast hon har en beige och svart. Har tyckt att den är lite jobbig att styra(när jag har kört hennes vagn) men då kände både Ronnie och jag att varför lägga ut en MASSA pengar på en syskonvagn  som är lätt att styra mm och som vi kommer att använda en minimal tid (förhoppningvis).Så vi bestämde oss för att ringa på vagnen men självklart svarade dom inte som sålde vagnen.
Sjukt nervös att den var såld så vi ringde och ringde hela tiden och idag vid 11 svarade hon.Äntligen!!!
Vi for dit och tittade på den. Ett spänne till ena selen var trasigt men den gick att använda ändå och kvittot fanns ej, för övrigt var den jätte fin så vi gick därifrån med vagnen för 800:- och då fick vi en svart mjuklift på köpet..
Vi är väldigt nöjda och Wiggo visste direkt att lillasyster ska ligga brevid honom.

Nu får jag inte köpa några fler vagnar för Ronnie.Jag har vagnköpstopp...

Hittade ingen annan bild med rätt färg

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kul att du med har börjat blogga! :) Lite lättare att hänga med vad som händer nu när man inte hinner ses så ofta..

Skönt att ni hittade vagn. Känner igen det där med vagnköpstopp! ;)

Kram

2008-01-07 @ 12:03:30
URL: http://lillafamiljens.blogg.se
Postat av: Rebecca

Grattis till vagnen! Jag är nöjd, trots att den ibland är lite svårstyrd. För den pengen så! Dessutom är alla dyrare vagnar inte mer lättstyrda...

2008-01-07 @ 21:22:54
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0