Några dagar i veckan

Söndagen bestod av en lugn förmiddag.Åkte en sväng till Farsta och handlade lite. Efter det åkte vi hem till min bror Jimmy.Som vanligt somnade jag på hans soffa och sov så himla gott.Meja gjorde mig sällskap också.Under tiden vi tog vår tupplur lagade Jimmy middag till oss.Han hann till och med göra en god sockerkaka som vi fikade på efter middagen.Ronnie hade fullt upp med att ta hand om en klåfingrig Wiggo.En skön och trevlig eftermiddag/kväll.
På måndagen bestämde vi att Wiggo skulle få springa av sig på lekslottet.Med oss följde kusin Robin och faster Jeanette.Barnen hade jätte roligt,tror även att Ronnie hade rätt roligt också.
Igår gick vi upp tidigt och begav oss till Alvik för att lämna in bilen för toning av rutorna.Det skulle ta ca 5 timmar innan den var klar,  så vi åkte till nya Vällingby centrum vilket var en besvikelse.Det var som en byggarbetsplats. Så vi bestämde oss för att åka och köpa lite lunch och sen åka till Bromma flygplats för att titta på flygplanen.Wiggo älskar flygplan så han vart nöjd.
När vi kommit hem så kom Becca med barnen hit så tog vi en promenad i det fina vädret.Vi gick till en lekplats så Wiggo och Alicia fick leka lite. Det tyckte dom var skoj.Efter vi varit ute så åkte dom hem igen.
Senare på kvällen kom Jocke och Mikaela hit.Det var riktigt trevligt att träffa dom igen.Det blir alltför sällan. Meja fick en söt liten dress av dom.Tack så mycket.
Idag var vi på bvc. Nu väger Meja 3980 och är 54 lång. Bvc-tanten tyckte Meja såg så välmående ut och det håller jag med om självklart.När vi var klara där åkte Becca och jag till Farsta med småttingarna. Vi träffade mina gamla klasskompisar Carro och Teresa.Carro har en son på 2 år och lilla Olivia som vart tre veckor idag.Olivia kom en dag efter Meja.Teresa har en liten Nora på 5 månader.Vi åt lunch och babblade en massa sen tog vi en shoppingtitt också.Köpte strumpor till Wiggo och Meja.
På eftermiddagen åkte jag med fam och min bror hem till Becca och fikade.
Ja just det, i tisdags tackade vi ja till platsen hos dagmamman.Det känns kanon.En trevlig överraskning är att Wiggo kan få börja redan i juni fast då tre dagar i veckan.En mjukstart och det tycker vi är superduper bra.I augusti då alla haft semester så får han gå mån-tors.Han är alltid ledig fredagar nu när jag är hemma.

Imorgon ska Ronnie på en arbetsintervju på ett dataföretag..Hoppas verkligen att det går vägen och att han och företaget trivs med varandra..Håll tummarna!!! 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gud så bra att Wiggo får börja tidigare än augusti!

2008-02-21 @ 20:49:09
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0