Sjukstugan fortsätter

Nu är det Mejas tur. Hon vaknade i natt kl 02:30 och var kokhet och snorig. Det var bara att ge henne alvedon och sen försöka somna om. Men icke sa nicke. Efter att alvedonet börjat verka så skulle hon sitta, ligga, stå, prata och skratta. Allt som inte jag ville att hon skulle göra. Meja somnade till slut kl 04:30. Jag hade hoppats på att hon skulle sova lite längre på morgonen men vad fel man kan ha. Kl 07:00 slog hon upp sina blå. Idag har hon varit varm men inte febervarm, snoret rinner som vatten i en kran.

Wiggo mår lite bättre. Ingen feber idag men snorar och hostar. Hostan är fruktansvärd. Det låter som han hostar sönder sin hals varje gång han hostar.

Ronnie har jätteont i sin hals och har knappt kunnat äta nåt . Idag fick han en tid på vårdcentralen och det visade sig att han har en kraftig halsfluss. Den är så pass kraftig att det finns en risk att halsen svullnar igen helt. Läkaren kunde inte förstå hur Ronnie kunnat dricka och äta det lilla han fått i sig. Så nu ska han äta en dubbel dos pencillin.
Om det inte var nog med detta så har han runt 39 graders feber också.

Jag mår bra än så länge. Kommer jag däcka eller klarar jag mig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0