Magsjuka eller nervositet?

Just nu pågår Lucia-firandet som dagmammorna anordnat. Vi skulle också varit med men efter att vi ätit middag så kräktes Wiggo. Han har varit hur pigg som helst hela dagen men just under middagen vart han jättetrött. Han åt upp maten och när han var klar så ville han vila en stund. Efter ca 2 minuter så säger han att han har ont i magen och jag märker att han snart kräks. Hur jag märkte det har jag ingen aning om. Vi går på toaletten och mycket riktigt så kräks han. Nu är han hur pigg som helst igen och säger att han inte har ont i magen längre.
Antinge så är det magsjuka eller så var han bara nervös inför sjungandet och alla människor som skulle komma på lucia-firandet. Jag tycker att han verkar för pigg för att ha magsjuka därför funderar jag på nervositeten.
Det återstår att se hur kvällen och natten artar sig.
Synd att vi missade firandet men så här är det att ha barn.


Uppdatering tors 11/12
Wiggo mår bra, han är pigg och alert. Han har än så länge inte kräkts nåt mer sen middagen. Nu på morgonen fick han lite mjölk och en rostad smörgås, och det har inte kommit upp ännu. Hoppas att det inte kommer nåt mer nu.  


Kommentarer
Postat av: Linda S

Hoppas hoppas hoppas att det bara var nervositet kräksjuka är inge kul.

2008-12-10 @ 19:55:16
Postat av: Magdalena

Tråkigt :-( Men skönt att det inte verkar vara nån fara. Max var sjuk förra lucia, och imorgon flyttar vi så han missar den med. Stackarn har aldrig fått uppleva Lucia :-(

2008-12-11 @ 20:34:37
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0