Nu får det vara nog

Nu har jag lessnat på mig och min kropp. Från och med imorgon ska jag inte röra en kaka, bulle, godis, läsk och allt annat som är onyttigt.
Det är nämligen såhär. Jag har tappat alla min kilon efter Meja men inte efter Wiggo. Jag väger alltså lite mer än vad jag gjorde innan jag vart gravid med Wiggo. Och nu börjar jag bli så less på att känna mig "tjock" så nu ska jag bli en hälsosam och sundare Jenny.
Så nu har jag tänkt att jag kan slå två flugor i en smäll. Med tanke på min jobbiga magkatarr som härjar vilt just nu så är tanken att jag ska börja koka all min mat. Lite skonsammare för magen. Och på tisdag har jag fått tid på vårdcentralen för att träffa en läkare och diskutera magkatarren. Det ska bli intressant att se vad han säger.
Kokt mat = Må bättre och gå ner i vikt. Så om jag nu kokar maten och inte äter allt skit man vräker i sig så måste det ju resultera i att jag går ner mina sista jobba kilon som jag vill bli av med.
Ps. Ett träningskort ska införskaffas inom snar framtid också Ds.
Så vad tror ni, kommer det att funka?

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det låter väldigt nyttigt! Kokt mat är mest skonsam för kroppen på alla sätt och vis. Sötsuget brukar oxå försvinna efter ett tag om man bara härdar ut i början... Lycka till! Hoppas du får bukt med både magkatarr och känner dig fräschare. Kram

2008-08-11 @ 18:13:18
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Rebecca

YOU GO GIRL!

2008-08-11 @ 21:36:58
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0