Magkatarr med stort M

Var hos läkaren imorse för att kolla upp om det verkligen är magkatarr jag har och han konstaterade ganska fort att så är fallet. Han frågade vad som kan ligga bakom det hela. Stress och för mycket måsten. ( Plus några saker som jag inte vill gå in på här i bloggen) Många gånger stressar jag helt i onödan.Jag har även en förmåga att vilja vara alla till lags.
Han sa att tar jag inte tag i mina "problem" nu så kanske det inte slutar med "bara" magkatarr. Han skrev ut medicin som jag ska äta i tre veckor och efter det bör jag må mycket bättre sa han. Han gav mig rådet att sluta äta kött ett tag för det har magen svårt att smälta, sluta äta massa skräp och sluta med kaffet i några veckor iallafall. Men att koka all mat behövdes inte. Jag ska äta som vanligt och vill jag äta stekt mat så ska den stekas lätt.
Så nu mina vänner, kommer jag försent när vi ska ses så är det för att jag har slutat stressa och säger jag nej nån gång så ta det inte på fel sätt.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kämpigt. Nu vet ju inte jag vad dina krämpor består av, men jag tror verkligen på det där att skippa kaffet.

Jag dricker typ ½ kopp max varannan dag (om man inte är "på fika" ;)) och märker jättestor skillnad. Ta ett glas vatten istället för kaffe och testa. Dessutom försvinner själva kaffesuget efter ett par dagar och man är inte längre beroende :)

2008-08-12 @ 19:10:04
URL: http://lillafamiljens.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Skönt att få det bekräftat även om det inte är så kul. Men det kommer du över bra med medicin och ett par ändringar i livet. Och jag är precis likadan, så vi kan väl hjälpa varandra att sluta stressa?



Kommer inte in på msn, ska försöka lägga mig i tid. Men vi kan väl höras imorrn. Jag avbokade intervjun imorrn, kändes inte bra när jag tänkte efter.



Kram

2008-08-12 @ 20:40:33
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0