Kräftskiva

Igår var det dax för årets första kräftskiva.Den ägde rum hemma hos Jenny och Jörgen. Vi var totalt 9 stycken och det var precis lagom. Vi åt, drack(jag drack saft pga min magkatarr), pratade och skrattade en himla massa. Det var väldigt gott med kräftor men jag var inte riktigt på kräfthumör tror jag. Tyckte det bara var jobbigt att skala och fixa med dom. Så jag åt mest vindruvor.
Barnen var hemma med mormor vilket var premiär för henne att ha båda barnen själv och även premiär för oss att vara borta själva. Det var ganska skönt att bara få sitta i lugn och ro utan att behöva säga till och passa på barnen hela tiden.
Vid 23-tiden tackade vi för oss och åkte hem.

En av kräftskålarna

Lägereld

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Både Micke o jag gillar kräftor, men under de 9 år vi varit tillsammans har vi bara blivit bjudna på EN kräftskiva =/ Fattar inte vad vi gör för fel? Kanske skulle vi fixa en egen nästa år =P

2008-09-01 @ 08:48:21
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0